Algemeen

Welkom op de kamppagina! Hier vind je de antwoorden op al je vragen over ons jaarlijkse chirokamp. Mochten er toch nog vragen onbeantwoord blijven, neem dan gerust contact op met iemand van de leiding. Elk jaar gaan alle gasten en leiding op een onvergetelijk 10 daags kamp. 

We vragen jullie ook om het kampboekje niet te verwaarlozen, er kunnen steeds interessante weetjes bijkomen of je kan soms dingen uit het oog verliezen, het boekje komt binnenkort ook online en/of wordt meegegeven met de gasten.

Wanneer gaan we op kamp?

Jongens: 21 juli 2025 tot 31 juli 2025

Meisjes: 31 juli 2025 tot 10 augustus 2025

Waar gaan we op kamp? 

Dit jaar trekken we naar de Westhoek. Wij gaan namelijk op kamp naar Alveringem. We worden ontvangen in een toffe bivakplaats De Ruischaard op 3km van de Franse grens en 12km van de kust. 

Dit is de eerste keer dat we daar op kamp gaan. Wij kijken er dus ook naar uit om het daar allemaal te verkennen!

Wakostda?

Je kan mee op kamp voor €145 (€90 vanaf een derde kind). 

Fietsen

De oudste 2 groepen van zowel de jongens als de meisjes (Kerels/Tiptiens en Aspi’s) vertrekken een dag vroeger met de fiets op kamp, de leiding communiceert zeker nog over het uur en dergelijke!

De Toppers en Tippers nemen hun fiets mee op kamp. Ze brengen deze samen met hun bagage naar de chiro

Valiezen

De jongens brengen hun valiezen op zondag 20 juli naar de Chiro, het uur wordt nog gecommuniceerd.

De jongens brengen hun valiezen op woensdag 30 juli naar de Chiro, het uur wordt nog gecommuniceerd.

Valiezen van de 2 oudste groepen (Kerels/Tiptiens en Aspi’s) worden voor de jongens op 19 juli binnengebracht. Voor de meisjes 29 juli.

Problemen

Voor dringende zaken op kamp, kan er gebeld worden naar Lanka Stallaert (+32 495 42 76 24) voor de meisjes en Raf De Bock (+32 471 67 31 52) voor de jongens.

Zakgeld

De leiding zal vragen om extra zakgeld mee te nemen voor activiteiten op kamp (zwembad, speeltuin, een ijsje, …). Het geld van de Sloebers, Speelclub en Rakkers/Kwiks wordt bewaard door de leiding.

Voor de drie jongste groepen (Sloebers, Speelclub en Rakkers/Kwiks) vragen wij €30 en voor de Toppers/Tippers €35 (zwembad, speeltuin, een ijsje, …) . Dit wordt samen met de Kids-id bij het vertrek afgegeven.

De drie oudste groepen Kerels/Tiptiens en Aspi’s hebben geen bepaald bedrag, maar overdrijf niet. Ze zijn zelf verantwoordelijk voor hun geld. Hou er wel rekening mee dat de Kerels/Tiptiens en Aspi’s een dagje vroeger vertrekken met de fiets en dat ze tijdens het kamp op tweedaagse gaan (behalve de Tippers). Zij doen dus wel iets meer op dan de andere groepen

GSM

Wat met een GSM? Welke afspraken rond het GSM-gebruik maken we? Waar trekken we de grens als leidingsploeg?

Om het onszelf op kamp makkelijk te maken en ervoor te zorgen dat er een duidelijke regel is, zijn we als leidingsploeg genoodzaakt om een drastische maatregel op te stellen. Zo is de grens duidelijk voor iedereen: niemand neemt een GSM mee op kamp. Je dag zit op kamp toch al overvol geboekt dus je hebt daar simpelweg geen tijd om te sms’en of te bellen.

Enkel de Toppers/Tippers, Kerels/Tiptiens en Aspi’s mogen hun GSM meenemen. Zij gaan op tweedaagse met de fiets en onderweg kan er altijd iets gebeuren. Aangekomen op de kampplaats, geven zij hun GSM wel meteen aan de leiding. Die bergt ze dan veilig op in een doosje tot wanneer de groep de kampplaats verlaat.

Naamtekenen

Gelieve alle kledij te naammerken, van ondergoed tot washandjes! Elk jaar hebben wij dozen vol verloren kledij die na het kamp van niemand blijken te zijn.

Aan de ouders van de Sloebers vragen wij om per dag hun kledij in een zakje te steken. Dit bespaart ons veel werk en voor uw sloeber is het ook veel gemakkelijker.

Dure spullen

Verder willen we nog even vermelden dat dure spullen niet op een kamp thuishoren. Indien je ze toch meebrengt, ben je er zelf verantwoordelijk voor.